איתי טגנר

שגרירה הראשון של ישראל בבחריין

דיפלומט בשירות גלוי וחסוי בשירות מדינת ישראל בכמה זירות

איתי טגנר היה האחרון בשרשרת הנציגים הישראלים שפעלו בחשאי בממלכת בחריין וזכה בהמשך להקים את השגרירות הישראלית במנאמה, בירת בחריין, לעמוד בראשה ולהיות הנציג הרשמי הראשון של מדינת ישראל בממלכה הקטנה והקסומה שלחופי המפרץ הערבי לאחר חתימת הסכמי אברהם .כמישהיה הישראלי היחיד בשטח, טגנר היה זה שבנה
בעשר אצבעות ובתנאים מאתגרים ביותר את מערכת היחסים הגלוי הבין ישראל למדינה הערבית בעלת הרוב השיעי השוכנת לחופי המפרץ הערבי.
בהעדר מדריך לבניית יחסי שלום בין מדינות…התמודד בעזרת שותפיו הבחריינים עם מלאכת בניית הגשרים בין המדינות והעמים בכל תחום–החל מייבוא מזון טרי, דרך בניית שיתופי פעולה בין רופאים ישראלים ובחריינים ועד לחיבור המערכות הפיננסיות והביטחוניות.
כמי שבא לשירות החוץ החוץ הישראלי בגיל40מתוך ציונות לאחר קריירה עשירה ומגוונת בעולמות שונים בישראל ובחו’ל, טגנר רחוק שנות אור מההגדרה של דיפלומט קלאסי.
גישתו האישית והמקורית למעשה הדיפלומטיה אפשרה לו להצליח לבנות קשרי אמון וחברויות אישיות במהירות שיא ועמדה לזכותו בהמשך בכל תקופת הבניה וזכתה להערכת והוקרת הנהגת הממלכה ובכירי הממשלה בישראל.
טגנר מספר על רגע אחד מיוחד מני רבים במהלך התקופה ההיסטורית בה פעל בבחריין:
צפיתי בטקס החתימה על הסכמי אברהם ב15.9.20בוושינגטון בצוותא עם חבר בחרייני בבחריין. ישבנו שנינו מול מסך טלביזיה ענק כשאני מתאמץ לזהות ידידה קרובה שנסעה עם המשלחת הבחריינית לטקס בבית הלבן. חברי מנגד היה עסוק כלך הזמן במכשיר הטלפון שלו, מה שהקשה עלי לגייס קשב למשימת הזיהוי במהלך הטקס ההיסטורי…

לבסוף עצרתי ושאלתי אותו מהו הדבר החשוב כל כך שמונע ממנו וממני להתרכז ברגע החד פעמי שלפנינו…חברי חייך והראה לי תמונת מסך של קבלה על תשלום מקדמה בסך רבע מיליון דולר אותה שילם עבור הבטחת מקומו בטיסה מסחרית לחלל שאמורה להמריא ב2024…
הוא הוסיף בכנות כי לקח בחשבון שהטיסה עשויה להידחות בשנה או בשנתיים…
הסיפור עצמו היה מעניין אבל לא השכלתי להבין את הפואנטה…חברי הגיב מייד כשעיניו בורקות–עד לפני שבוע הייתי בטוח שאזכה להגיע לחלל לפני שאזכה להגיע לישראל…
עד כדי כך גדול היה המרחק התפיסתי בין אנשים עד לפתיחת ההזדמנות לבנות גשר בין העמים. גשר אותו בנה טגנר תוך הפגנתיצירתיות משימתית וחשיבה אסטרטגית מקורית, כל זאת תוך הקרבה אישית ומשפחתית עצומה. למעשה הבנייה הייחודי היו שותפים מופלאים בבחריין, בארה’ב ובישראל. רבים מהם הפכולחברים לדרך שבאה להפוך את מערכת היחסים הלא מובנת מאליה לסיפור הצלחה ייחודי. על כל הרגעים ההיסטוריים והלא מובנים מאליהם, רגעים רבים מהם בהם זכה להיות הישראלי היחידי בשטח, מספר טגנר בשפתו הישירה והצבעונית.

קצת על סיפורו המדהים של מי שקידם במו ידיו את הקשר המיוחד עם ממלכת בחריין. בקישור הבא > www.kan.org.il

נבחרת המרצים שלנו מרכיבה תוכן מגוון, הרצאות פרונטליות, היברידיות או אונליין. בין המרצים שלנו תמצאו אנשי מקצוע שתוכן ההרצאה שלהם ושלהן מייצר לעתים צורך למפגשים ויעוץ פרטני (בתחומים פיננסים או עיצוב הבית והמשרד לדוגמה) ואנו מברכים על כך. מטרתנו דרך מיזם ההרצאות והסדנאות ליצור WIN WIN עבור כל הנוגעים בדבר.

יוליה לוי

מדברים פיננסים בגובה העיניים. קבלת החלטות נכונה ומושכלת

Read More

Lectures & Workshops

by MGROUP

Lectures & Workshops

by MGROUP

Contact


    Open chat
    Greetings,
    How can we assist you?
    Skip to content